REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
SKLEP.VETERYNARIA.PL
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. REKLAMACJA PRODUKTU
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. OŚWIADCZENIE PRAWNE– ZASTRZEŻENIE I OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Sklep Internetowy www.sklep.veterynaria.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.
Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym
www.sklep.veterynaria.pl prowadzony jest przez firmę Pearl Cosmetics sp.
z o.o. wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, posiadającego: adres miejsca wykonywania
działalności i adres do doręczeń: Zdrój 26i, 62-065 Grodzisk
Wielkopolski, NIP 9950254576, adres poczty elektronicznej:
sklep@veterynaria.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 660-223-065.
1.2.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do
przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt.
9 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców).
1.3.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w
związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest
Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w
oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności
opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności
zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych
przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i
zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane
dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym
plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu
Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie
związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem
wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz
obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz
dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w
szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz
określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4.
KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do
czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność
prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze
Sprzedawcą.
1.4.5. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6.
KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i
hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez
Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w
Sklepie Internetowym.
1.4.7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna,
elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za
pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim
korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od
Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera
zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie
Internetowym.
1.4.8. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym
rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
1.4.9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.10. SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.sklep.veterynaria.pl.
1.4.11.
SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – PEARL COSMETICS prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą Pearl Cosmetics sp. z o.o. wpisany do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej
Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki,
posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń:
Zdrój 26i, 62-065 Grodzisk Wielkopolski, NIP 9950254576, adres poczty
elektronicznej: sklep@veterynaria.pl, numer telefonu kontaktowego: +48
660-223-065.
1.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu
zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem
Sklepu Internetowego.
1.4.13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa
świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy
za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.14. USŁUGOBIORCA – (1)
osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także
osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; -
korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
1.4.16.
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu ze Sprzedawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1.
Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch
kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza
Rejestracji oraz (2) kliknięciu pola „Zapisz”. W Formularzu Rejestracji
niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych
Usługobiorcy: imię i nazwisko, login, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku
Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie
nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto
świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma
możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta
(rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy,
w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
sklep@veterynaria.pl lub też pisemnie na adres: Zdrój 26i, 62-065
Grodzisk Wielkopolski.
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z
Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta
pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym.
Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch
kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2)
kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza
Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu
istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym
celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami
dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia
niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących
Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod
pocztowy, miasto, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu
kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość
Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W
wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie
nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa Elektroniczna
Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter
jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego
pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania
Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.1.3.
Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce
„Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty
elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i
kliknięciu pola „dodaj email”.
2.1.3.1. Usługa Elektroniczna
Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny,
wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie
stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: sklep@veterynaria.pl lub też pisemnie na
adres: Zdrój 26i, 62-065 Grodzisk Wielkopolski.
2.2. Wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym
posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty
elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji
17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w
wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w
wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu:
1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu
plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca
obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z
prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr
osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy
oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych
zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego:
2.4.1.
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez
Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu
Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która
została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na
przykład:
2.4.2. pisemnie na adres: Zdrój 26i, 62-065 Grodzisk Wielkopolski;
2.4.3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@veterynaria.pl;
2.4.4.
Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania
Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację –
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie
wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego
opisu reklamacji.
2.4.5. Ustosunkowanie się do reklamacji przez
Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest
w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami
Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w
tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych
kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku
ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego
w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez
Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
3.3.1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym
zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i
jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez
Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie
składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera
co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego
przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z
chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje
zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4.
Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści
zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2)
przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2.
Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i
zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.1.2. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.2.1. Bank: PKO Bank Polski
4.1.2.2. Numer rachunku: 30 1020 4144 0000 6302 0247 7701.
4.1.3.
Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem
serwisu PayU.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na
stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Płatności i dostawy” oraz na
stronie internetowej https://www.payu.pl.
4.1.3.1. Rozliczenia
transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane
są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayU.pl. Obsługę
płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
4.1.3.1.1.
PayU.pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul.
Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe
przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony,
NIP: 779-23-08-495.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W
przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności
elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest
do dokonania płatności w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
Umowy Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta
płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient
obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2.
Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży
stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach
Sklepu Internetowego w zakładce „Płatności i dostawy” oraz w trakcie
składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
5.4.2. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.5.
Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 9 Dni Roboczych, chyba że
w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano
krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy,
terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może
przekroczyć 9 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do
Klienta liczy się w następujący sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru
przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub
kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta
rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. REKLAMACJA PRODUKTU
6.1.
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta,
jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są
określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w
Kodeksie Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014
roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta
będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z
działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z
Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami
prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
6.2. Sprzedawca obowiązany
jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje
dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz
uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce „Reklamacja towaru”.
6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
6.3.1. pisemnie na adres: Zdrój 26i, 62-065 Grodzisk Wielkopolski;
6.3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@veterynaria.pl;
6.4.
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju
i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do
zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji
złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak
ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że
Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
6.6. Klient, który
wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na adres: Zdrój 26i, 62-065
Grodzisk Wielkopolski. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób
jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie
utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w
miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta
będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na
stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod
adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2.
Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także
punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl
lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego
zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach
dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7.3.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
(1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu
konsumenckiego (więcej informacji na stronie: https://www.spsk.wiih.org.pl/);
(2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora
właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej
przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod
adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii
konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach
8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma
ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie
samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
8.1.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni
kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: Zdrój 26i, 62-065 Grodzisk Wielkopolski;
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@veterynaria.pl;
8.2.
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w
załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny
jest na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce „Odstąpienie od umowy”. Konsument może skorzystać z wzoru
formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1.
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc
zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od
objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego
osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1)
obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub
części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas
oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.5.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez
niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych
kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego
niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia
przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6. Konsument ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w
którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na
adres: Zdrój 26i, 62-065 Grodzisk Wielkopolski.
8.7. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1.
Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1.
(1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od
wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli,
i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
(3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są
napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy
Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30
dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca
nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca
do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji
publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych
niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres
świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia
rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1.
Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą
wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
9.2.
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z
Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może
nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta
niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3.
W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo
ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania
przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez
Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4.
Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na
Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z
Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do
przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie
przesyłki.
9.5. W razie przesłania Produktu do Klienta za
pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest
zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności
niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.6.
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje
wyłączona.
9.7. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej
ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez
przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.8.
Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej
podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego
roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości
zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie
więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.
Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody
przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie
będącego konsumentem.
9.9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy
Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. OŚWIADCZENIE PRAWNE– ZASTRZEŻENIE I OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
10.1. Korzystając z niniejszej Witryny internetowej, Użytkownicy akceptują niniejsze „Oświadczenie prawne”.
10.2. Mimo że firma Pearl Cosmetics sp. z o. o. dokłada wszelkich starań, aby informacje publikowane w Witrynie były aktualne i poprawne, firma Pearl Cosmetics sp. z o. o. nie może zagwarantować, że informacje te są stosowne, poprawne, pełne i prawidłowe, ani nie gwarantuje, że zawartość Witryny jest kompletna pod każdym względem.
Firma Pearl Cosmetics sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności w związku z korzystaniem z informacji opublikowanych w Witrynie, ani za brak takich określonych informacji w Witrynie.
Użytkownicy Witryny przyjmują do wiadomości, że:
- Korzystają z Serwisu na własne ryzyko. Serwis jest oferowany w aktualnym stanie i w miarę dostępności.
- Firma Pearl Cosmetics sp. z o. o. nie udziela jakichkolwiek gwarancji, wyraźnych bądź dorozumianych, w tym między innymi dorozumianej gwarancji wartości handlowej, przydatności do określonego celu i nienaruszalności praw.
Firma Pearl Cosmetics sp. z o. o. nie gwarantuje, że:
- Serwis spełni wymagania Użytkowników,
- Serwis będzie działał nieprzerwanie, terminowo, bezpiecznie i bez błędów,
- efekty, które można osiągnąć poprzez korzystanie z Serwisu, będą właściwe i wiarygodne,
- jakość produktów, usług, informacji i innych materiałów zakupionych lub uzyskanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu spełni ich oczekiwania,
- błędy w oprogramowaniu zostaną poprawione.
Wszelkie materiały pobrane lub w inny sposób pozyskane w wyniku korzystania z Serwisu podlegają własnemu uznaniu i ryzyku Użytkowników. Ponadto Użytkownicy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia systemów komputerowych lub utratę danych wynikającą z pobrania tego typu materiałów. Porady i informacje, zarówno ustne, jak i pisemne, otrzymane przez Użytkowników od firmy Pearl Cosmetics sp. z o. o. lub za pośrednictwem Serwisu, nie stanowią żadnej gwarancji poza tym, o czym wyraźnie poinformowano w niniejszej Witrynie.
10. 3. Użytkownicy przyjmują do wiadomości, że firma Pearl Cosmetics sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody bezpośrednie, pośrednie, przypadkowe, specjalne i wynikowe oraz odszkodowania z nawiązką, w tym między innymi szkody związane z utratą zysków, wartości firmy, wykorzystaniem, danymi lub innymi szkodami niematerialnymi (nawet jeśli firma Pearl Cosmetics sp. z o. o. została powiadomiona o możliwości wystąpienia takich szkód), poniesione przez Użytkowników lub osoby trzecie, na podstawie umowy lub deliktu, wynikające z dostępu lub faktu korzystania z niniejszej Witryny lub Witryny, do której zamieszczono odnośnik, związane z:
- korzystaniem lub brakiem możliwości korzystania z Serwisu,
- kosztami dostarczenia towarów i usług zastępczych w związku z towarami, danymi, informacjami lub usługami zakupionymi lub otrzymanymi, bądź wiadomościami otrzymanymi lub transakcjami zrealizowanymi za pośrednictwem Serwisu,
- nieautoryzowanym dostępem lub modyfikacją przekazów, lub danych Użytkowników,
- oświadczeniami lub zachowaniem osób trzecich w ramach Serwisu,
- innymi kwestiami dotyczącymi Serwisu.
10. 4. W niektórych obszarach prawnych niedozwolone jest wyłączenie określonych gwarancji lub ograniczenie bądź wyłączenie odpowiedzialności za szkody przypadkowe lub wynikowe. W związku z tym niektóre ograniczenia wymienione w punkcie 2 i 3 mogą nie obowiązywać niektórych Użytkowników.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
11.2. Zmiana Regulaminu:
11.2.1.
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z
ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów
płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
11.2.2. W
przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o
charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto)
zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane
wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest
Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie
wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała
wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych
Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
11.2.3.
W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym
charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie
będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów
będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w
szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane
lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy
Sprzedaży.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa
polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu
usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144,
poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z
Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych
praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271
ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr
141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014
roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz
inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.